Nyheter

Landslaget / 13 juni 2018

Bring förlänger sitt samarbete med svensk landslagshandboll

Inför de svenska herrarnas avgörande VM-kvalmatch mot Nederländerna meddelar Bring att de förlänger sitt samarbetsavtal med Svenska Handbollförbundet för både dam- och herrlandslagen i ytterligare fyra år.

• • •

Bring har sedan 2010 varit sponsor för de svenska handbollslandslagen och väljer nu att förlänga sitt avtal fram till sommaren 2022.
– Vi är stolta över att vara med i den svenska handbollsfamiljen och tillsammans kämpa mot toppen. Som sponsor i över åtta år har Bring fått varit med på flera framgångsrika år med svensk handboll, nu ser vi med spänning fram emot fyra nya framgångsrika år. säger Thomas Tscherning, vd Bring Express.
Att handbollen är en lagsport som tilltalar den nordiska post- och logistikkoncernen är tydligt, då Posten Norge och Bring-koncernen samarbetar med handbollen även i Norge och Danmark. De över 17 000 medarbetarna följer handbollen kontinuerligt och är ofta närvarande på matcherna i hela Norden.
– Bring brinner verkligen för handbollen och har varit en viktig partner för oss under många år. Det är förstås oerhört glädjande att de fortsatt tror på svensk landslagshandboll och ger oss förutsättningar för att även i fortsättningen kunna vara med och slåss om medaljerna i de stora mästerskapen, säger Stefan Lövgren, vd för Svenska Handbollslandslaget.
Medans de svenska damerna laddar för EM i Frankrike i november och december spelar de svenska herrarna det avgörande VM-kvalet mot Nederländerna. Första matchen på bortaplan slutade med uddamålsförlust 24–25. Den andra helt avgörande matchen spelas i kväll i Kristianstad.
BRING 
Bring löser vardagslogistiken åt små och stora verksamheter i Norden. Vi hjälper dig att effektivt transportera, lagerhålla och leverera. Med ett helhetserbjudande inom paket, gods, termo, lager och bud kan Bring bistå din verksamhet med små och stora uppdrag i Sverige och därifrån till eller från övriga världen. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för er – till er eller direkt till era kunder. bring.se
Foto: Håvard Jørstad