I dag inleder Stadium och Svenska Handbollslandslaget AB sitt nya aktiveringsavtal.
• • •
Parterna vill aktivera besökarna till landslagsmatcherna och inspirera fler till ett liv i rörelse. Samarbetet riktar sig mot aktiviteter kring landslagens hemmamatcher och besökarnas upplevelse på plats. Det innebär bland annat att Stadium kommer att inspirera till aktivitet i sin närvaro, synas i landslagens app Gameday, erbjuda kunder matchbiljetter och i sina butiker kommunicera kring handboll på ett ännu bättre sätt. I gengäld hjälper sportkedjan till att utveckla eventen ytterligare.
– Syftet med samarbetet är att höja upplevelsen för publiken och därmed bidra till en stämning som känns hela vägen till spelarna på plan. Våra ambitioner stämmer väl med varandras och det här nya sättet att samarbeta blir väldigt spännande eftersom vi kan vara med och bidra till sporten och dess utveckling på nya sätt, säger Daniel Johansson, Sponsorship Manager på Stadium.
– Stadium är en stabil och stadig partner som verkar med hjärtat. Vi har valt varandra då våra värderingar är lika och kan erbjuda varandra värden som vi båda vill ha ut av ett samarbete. Till syvende och sist handlar det om att möjliggöra att fler barn och unga tar del av idrott och det gör vi bland annat genom att skapa inspirerande event och framgångsrika landslag, säger Stefan Lövgren, vd för Svenska Handbollslandslaget AB.
Aktiveringsavtalet innebär en ny samarbetsform för både Stadium och Svenska Handbollslandslaget AB med syfte att förbättra upplevelsen för publiken och i det långa loppet även spelarna. Stadium har tidigare samarbetat med Svenska Handbollförbundet, då genom skolprojektet Handbollskaravanen samt USM, som Stadium var med och startade i dess nuvarande format.
Det nya avtalet börjar gälla i samband med herrlandslagets landskamp mot Island i Kristianstad på fredag, i uppladdningen inför EM på hemmaplan i januari 2020. Avtalet gäller såväl dam- som herrlandslag från och med 25 oktober 2019.