Nyheter

VM 2023 / 16 februari 2022

VM 2023 ska höja kundupplevelsen

Sportbranschen går mer och mer från traditionella sätt att marknadsföra sig mot ett mer personligt och anpassat sätt att kommunicera med fans och supportrar. 

VM 2023:s nya partner Data Talks är en ledande kunddatabas (Customer Data Platform, CDP) och experter på att hjälpa sportorganisationer att ta kundupplevelsen till nästa nivå med hjälp av data. Nu inleds ett partnerskap som ska höja upplevelsen av mästerskapen på hemmaplan.
– VM kommer att bli ett globalt evenemang med många deltagare, både på plats och framför TV-apparaterna. För oss är det en fantastisk möjlighet att få kunna kartlägga beteendedata och använda insikterna för att leverera starka supporterupplevelser och därmed öka intäkterna. Vi såg behovet av att samarbeta med Data Talks på grund av deras stora kunskap inom sport och förståelse för hur man omvandlar data till intäkter samt hur man levererar smartare, mer personliga kampanjer och upplevelser, säger Krister Bergström, VM Handbolls-VM 2023.

Data Talks VD Stefan Lavén om partnerskapet:
– Det är ett stort nöje att bli dataleverantör för VM 2023 och tillhandahålla den tekniska ryggraden som behövs för att leverera en personlig kundupplevelse till supportrarna. Genom att kombinera supportrarnas olika kontaktpunkter, både online och offline, kommer vi att kunna skapa en upplevelse samtidigt som vi ökar supporterns livstidsvärde.


Läs mer om Data Talks här


Köp biljetter till handbolls-VM 2023 här